FAQ: Mechanika

Czym jest mechanika?
Jest to system, który decyduje podczas misji czy Twojej postaci uda się wykonać specyficzną akcję czy też nie. Na przykład, ustali czy uda Ci się obronić przed cudzym atakiem, dostrzec ukryte przejście bądź otworzyć jakąś skrzynkę. Oznacza to, że im więcej punktów posiada Twoja postać, tym większa szansa na sukces.

 

Co zalicza się do umiejętności postaci? 
Wszystko! Zależy to w pełni od Twojej wyobraźni. Może to być zdolność jazdy konnej, znajomość nekromancji, umiejętność malowania, walka wręcz, strzelanie z broni palnej czy inne. Pamiętaj również o wrodzonych umiejętnościach rasowych twojej postaci. Nie zaliczają się one do limitu i są dodatkowe.
  
Czy muszę w formularzu brać pod uwagę bonus do mechaniki z rasy mojej postaci? 
Nie. Możesz normalnie rozdać 30 punktów do mechaniki swojej postaci, a następnie dodać 1 należący do rasy. 

 


Które rasy posługują się magią oraz jaką?

Na świecie istnieją trzy dziedziny magii: Lux (światło), Naturae (natura) oraz Tenebris (mrok). Nie każda rasa specjalizuje się w każdej z nich oraz nie każda rasa ma jakiekolwiek predyspozycje magiczne. Poniżej możesz dowiedzieć się jakiej dziedziny oraz na jakim poziomie władają magią przedstawiciele różnych ras.



Wysoki poziom zdolności: Możliwość władania nad trzema dziedzinami magii na poziomie mistrzowskim.

- Elfy są uznawane za mistrzów magii. Są one w stanie wyszkolić się w każdej z dziedzin do poziomu mistrzowskiego.
- Smoki, choć potrzebują do tego więcej czasu i skupienia, mogą niemalże wypracować poziom elfów pod względem umiejętności magicznych. Przeważnie trzymają się dziedziny naturae i to ją szkolą do mistrzowskiego poziomu. Nic ich jednak nie powstrzymuje przed szkoleniem się w innych dziedzinach.
- Wróżki niejednokrotnie dorównują elfom pod względem umiejętności magicznych. Silnie związane z naturą najczęściej przejawiają zdolności związane z dziedziną naturae, lecz nie oznacza to, że pozostałe dziedziny są przed nimi zamknięte. Jeżeli będą chciały, są w stanie zapanować nad każdą z dziedzin.

Średni poziom zdolności: Możliwość władania nad jedną dziedziną magii na poziomie mistrzowskim.
- Anioły są istotami boskimi, czystymi. Rzadko zagłębiają się w tajniki kontroli magii Tenebris, lecz nie oznacza to, że nie są w stanie wyszkolić się w takiej dziedzinie. Górują one w korzystaniu z umiejętności czerpiących energię z kręgu Lux i zdarzają się anioły władające kręgiem Naturae.
- Upadłe anioły nie posiadają żadnych problemów z władaniem magią z dziedziny Lux. Nie tracą swoich umiejętności po upadku, lecz te mogą osłabnąć. Podobnie do Aniołów, mają one predyspozycje do władania każdą z dziedzin, nawet jeżeli nie będą one wszystkie na poziomie mistrzowskim.
- Demony rzadziej zagłębiają się w tajniki kontroli nad magią Lux, w porównaniu do dziedziny Tenerbris czy Naturae, lecz wcale nie jest to związane z predyspozycjami. Na ogół nie każdy przedstawiciel tej rasy okazuje potencjał w dziedzinie magii, lecz każdy jest zdolny nauczyć się choćby podstawowych zaklęć.
- Syreny nie mają konkurencji w tworzeniu iluzji, lecz nie jest to wystarczające, aby otrzymały wysoki poziom zdolności i konkurowały z elfami. Są zdolne zaczerpnąć z każdej dziedziny magii.
- Wendigo są w stanie odkryć w sobie umiejętności magiczne i je trenować. Jeżeli posiadały zdolności związane z magią przed przemianą, nie tracą jej. Nie są również limitowane przez dziedziny.

Niski poziom zdolności: Brak możliwości wyćwiczenia umiejętności magicznych na poziom mistrzowski.
- Arlif Wyższy na ogół nie okazują żadnych zdolności magicznych. Ledwie niewielka garść istot tej rasy rodzi się z oznakami tej umiejętności. Jak już tak się dzieje, potrafią oni zagłębić się tylko w tajniki dziedziny Naturae ze względu na ich silne połączenie z naturą. Pozostałe dwie dziedziny są dla nich niemożliwe do wyszkolenia. Arlif z umiejętnościami magicznymi zawsze zostaje druidem.

Brak zdolności magicznych
- Androidy jako istoty syntetyczne nie posiadają w sobie energii magicznej. Pozostaje im jedynie ich technologia.
- Arlif Niższy nie posiada żadnych zdolności magicznych i nigdy nie będzie miał szans na ich zdobycie.
- Wampiry w teorii nie posiadają umiejętności magicznych. Pradawni rodzą się z umiejętnościami, na które nie mają wpływu. Nie są w stanie się ich wyuczyć ani je zamienić. To z czym się urodzą pozostaje z nimi na zawsze. Czasami się zdarza, że stworzony wampir ”rodzi” się z umiejętnościami, ale nigdy nie będą one na poziomie pierwotnego.
- Wilkołaki są istotami stworzonymi przez silną magię elfów. Z tego powodu, nie są w stanie ukazać zdolności magicznych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz