Jest to system, który decyduje podczas misji czy Twojej postaci uda się wykonać specyficzną akcję czy też nie. Na przykład, ustali czy uda Ci się obronić przed cudzym atakiem, dostrzec ukryte przejście bądź otworzyć jakąś skrzynkę. Oznacza to, że im więcej punktów posiada Twoja postać, tym większa szansa na sukces.
Co zalicza się do umiejętności postaci?
Wszystko! Zależy to w pełni od Twojej wyobraźni. Może to być zdolność jazdy konnej, znajomość nekromancji, umiejętność malowania, walka wręcz, strzelanie z broni palnej czy inne. Pamiętaj również o wrodzonych umiejętnościach rasowych twojej postaci. Nie zaliczają się one do limitu i są dodatkowe.
Wszystko! Zależy to w pełni od Twojej wyobraźni. Może to być zdolność jazdy konnej, znajomość nekromancji, umiejętność malowania, walka wręcz, strzelanie z broni palnej czy inne. Pamiętaj również o wrodzonych umiejętnościach rasowych twojej postaci. Nie zaliczają się one do limitu i są dodatkowe.
Czy muszę w formularzu brać pod uwagę bonus do
mechaniki z rasy mojej postaci?
Nie. Możesz normalnie rozdać 30 punktów do mechaniki swojej postaci, a następnie dodać 1 należący do rasy.
Nie. Możesz normalnie rozdać 30 punktów do mechaniki swojej postaci, a następnie dodać 1 należący do rasy.
Które rasy posługują się magią oraz jaką?
Na świecie
istnieją trzy dziedziny magii: Lux (światło), Naturae (natura) oraz Tenebris
(mrok). Nie każda rasa specjalizuje się w każdej z nich oraz nie każda rasa ma jakiekolwiek
predyspozycje magiczne. Poniżej możesz dowiedzieć się jakiej dziedziny oraz na
jakim poziomie władają magią przedstawiciele różnych ras.
Wysoki poziom zdolności: Możliwość władania nad trzema dziedzinami
magii na poziomie mistrzowskim.
- Elfy są uznawane za mistrzów magii. Są
one w stanie wyszkolić się w każdej z dziedzin do poziomu mistrzowskiego.
- Smoki, choć potrzebują do tego więcej
czasu i skupienia, mogą niemalże wypracować poziom elfów pod względem
umiejętności magicznych. Przeważnie trzymają się dziedziny naturae i to ją
szkolą do mistrzowskiego poziomu. Nic ich jednak nie powstrzymuje przed
szkoleniem się w innych dziedzinach.
- Wróżki niejednokrotnie dorównują elfom
pod względem umiejętności magicznych. Silnie związane z naturą najczęściej przejawiają
zdolności związane z dziedziną naturae, lecz nie oznacza to, że pozostałe
dziedziny są przed nimi zamknięte. Jeżeli będą chciały, są w stanie zapanować
nad każdą z dziedzin.
Średni poziom zdolności: Możliwość władania nad jedną dziedziną magii
na poziomie mistrzowskim.
- Anioły są istotami boskimi, czystymi. Rzadko
zagłębiają się w tajniki kontroli magii Tenebris, lecz nie oznacza to, że nie
są w stanie wyszkolić się w takiej dziedzinie. Górują one w korzystaniu z umiejętności
czerpiących energię z kręgu Lux i zdarzają się anioły władające kręgiem Naturae.
- Upadłe anioły nie posiadają żadnych
problemów z władaniem magią z dziedziny Lux. Nie tracą swoich umiejętności po
upadku, lecz te mogą osłabnąć. Podobnie do Aniołów, mają one predyspozycje do
władania każdą z dziedzin, nawet jeżeli nie będą one wszystkie na poziomie
mistrzowskim.
- Demony rzadziej zagłębiają się w tajniki
kontroli nad magią Lux, w porównaniu do dziedziny Tenerbris czy Naturae, lecz wcale nie
jest to związane z predyspozycjami. Na ogół nie każdy przedstawiciel tej rasy
okazuje potencjał w dziedzinie magii, lecz każdy jest zdolny nauczyć się choćby
podstawowych zaklęć.
- Syreny nie mają konkurencji w tworzeniu
iluzji, lecz nie jest to wystarczające, aby otrzymały wysoki poziom zdolności i
konkurowały z elfami. Są zdolne zaczerpnąć z każdej dziedziny magii.
- Wendigo są w stanie odkryć w sobie
umiejętności magiczne i je trenować. Jeżeli posiadały zdolności związane z
magią przed przemianą, nie tracą jej. Nie są również limitowane przez
dziedziny.
Niski poziom zdolności: Brak możliwości wyćwiczenia umiejętności
magicznych na poziom mistrzowski.
- Arlif Wyższy na ogół nie okazują
żadnych zdolności magicznych. Ledwie niewielka garść istot tej rasy rodzi się z
oznakami tej umiejętności. Jak już tak się dzieje, potrafią oni zagłębić się
tylko w tajniki dziedziny Naturae ze względu na ich silne połączenie z naturą.
Pozostałe dwie dziedziny są dla nich niemożliwe do wyszkolenia. Arlif z
umiejętnościami magicznymi zawsze zostaje druidem.
Brak zdolności magicznych
- Androidy jako istoty syntetyczne nie
posiadają w sobie energii magicznej. Pozostaje im jedynie ich technologia.
- Arlif Niższy nie posiada żadnych
zdolności magicznych i nigdy nie będzie miał szans na ich zdobycie.
- Wampiry w teorii nie posiadają
umiejętności magicznych. Pradawni rodzą się z umiejętnościami, na które nie mają
wpływu. Nie są w stanie się ich wyuczyć ani je zamienić. To z czym się urodzą
pozostaje z nimi na zawsze. Czasami się zdarza, że stworzony wampir ”rodzi” się
z umiejętnościami, ale nigdy nie będą one na poziomie pierwotnego.
- Wilkołaki są istotami stworzonymi przez
silną magię elfów. Z tego powodu, nie są w stanie ukazać zdolności magicznych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz