Praecantatio


Klan magów jest pierwszym z organizacji założonych przez osobę z poza kręgu arystokracji. Oznacza to, że był on pierwszym ogólnodostępnym klanem w górnym kręgu. Praecantatio zostało stworzone w celu zebrania w jednym miejscu wszystkich istot z umiejętnościami magicznymi w celu szkolenia oraz korzystania z ich umiejętności. Nie jest to obowiązkowy klan i niektórzy magowie nie decydują się na dołączenie, lecz jeżeli istota wysłana do dolnego kręgu posiada silny potencjał w tej dziedzinie, ich umiejętności są blokowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa miastu. Praecantatio jest podzielone na mniejsze grupy na podstawie specyficznych umiejętności posiadanych przez ich przedstawicieli. Są nimi: Druidzi, szamani, nekromanci oraz magowie.  

Rekrutacja 
Klan ten nie ma zbyt wielu wymagań pod względem możliwości dołączenia do niego. Wystarczy, że odkryją w tobie potencjał magiczny, a zostaniesz przyjęty. Oznacza to, że każdy kto podejrzewa się o umiejętności magiczne, nie zależnie od wieku, ma prawo przetestować się w klanie magów pod względem ukrytych zdolności, a następnie zapisać się do tego klanu w celu rozpoczęcia nauki.
 
Korzyści
- Zdobywanie wiedzy magicznej
- Szacunek w przypadku roli mistrza

Role
Druidzi są silnie związani z naturą. Potrafią oni władać nad zwierzętami, przyśpieszać wzrost roślin, jak i je kontrolować, a nawet ci z wyższych poziomów potrafią przybierać formę zwierzęcia. Umiejętność przemiany jest jednak dla nich niebezpieczna ze względu na to, że ich organizm potrzebuje tyle samo prowiantu, wody oraz tlenu co zwykłe ludzkie ciało. Z tego powodu choćby przemiana w mysz spowoduje szybkie niedotlenienie przez co można przybrać tę formę na nie dłużej niż pół godziny w zależności od wytrzymałości druida. Oczywiście ci posiadają więcej zdolności, ale są to typowe przykłady tej grupy. Korzystanie z zdolności pozwala im kontakt z naturą, im bliżej natury tym łatwiej druidowi korzystanie ze swoich zdolności. Z tego powodu wielu zamieszkuje tereny bliskie lasom, a najczęściej należą do nich elfy.

Szamani są podobni pod pewnymi względami do nekromantów, lecz nie powinno się ich tymi zwać. Między szamanami, a nekromantami istnieje odwieczny konflikt spowodowany sposobem w jaki patrzą na istoty zmarłe. Szamani nawiązują kontakt z duszami zmarłych, nie przyzwyczajać ich. Są w stanie słyszeć ich głosy, lecz nie wyciągają ich z grobów zapewniając im tym samym spokój. Posiadają oni tym samym szósty zmysł, za pomocą którego są niezwykłymi medium. Potrafią oni również połączyć się z energią świata, w celu ustalenia przyszłości. Najlepsi i najwyżej wyszkoleni z tej grupy miewają częste wizje, które przy odpowiedniej interpretacji mogą pozwolić na ustalenie przyszłych zdarzeń. Korzystanie z zdolności umożliwione jest poprzez stosowanie różnych ziół i substancji psychodelicznych. Najczęściej w ich domach można zaobserwować kadzidła, a przedstawiciele tej grupy często wydają się nieobecni, wciąż połączeni z energią świata.

Nekromanci są najmniej lubianą z grup magów. Są oni w stanie przywołać trupy i kontrolować ich wedle swojej woli. Potrafią oni również przyzywać na pewien czas dusze zmarłych, w celu komunikacji z nimi. To dzięki drugiej zdolności niektórzy zdobywają swój zarobek. Istoty, które stęsknione są za swymi zmarłymi krewnymi nie raz są chętni zapłacenia nekromancie w celu możliwości przyzwania duszy swego krewnego i porozmawiana ich. Ich umiejętności są również stosowane w przypadku istot, które świeżo umarły. Jeżeli trup nie posiada więcej niż kilka dni, jest szansa na przywrócenie go do życia z pełną świadomością. Jeżeli ich dusza zostanie jednak zniszczona lub zbyt długo spędził czas w zaświatach, zaledwie ich ciało będzie mogło zostać przyzwane, tworząc z nich bezmyślne kukły. Korzystanie z zdolności umożliwiają im specyficzne kręgi wzmocnione ofiarą z ich krwi. Kręgi te mogą znajdować się na skórze w formie tatuaży czy blizn, na ziemi w postaci piachu czy kredy bądź nawet na papierach poprzez tusz czy wkład ołówka. Aby zwrócić martwych do ich spoczynku, trzeba przerwać takowy krąg.

Magowie są niezwykle uniwersalni w sowich umiejętnościach. Mogą oni być uzdrowicielami, obrońcami czy wojownikami. Nie istnieje jednak istota, która była zdolna zawładnąć nad każdą z dostępnych kategorii i która nauczyła by się każdego zaklęcia. Niektórzy nowi magowie noszą przy sobie księgę, aby w każdej chwili odnaleźć odpowiednie zaklęcie. Nie oznacza to jednak, że potrafią korzystać z każdego z nich. W końcu magia nie jest zwykłą formułką, którą się wypowiada i wszystko działa. Jeżeli osoba nie ma odpowiedniego nastawienia, ich czar zawiedzie bądź nawet spowoduje niemiłe konsekwencje dla maga. Korzystanie ze zdolności umożliwia im nauka zaklęć. Są oni w stanie zmienić słowa w energię, które z kolei za pomocą ruchów dłoni umieją ukształtować w specyficzny sposób, aby zyskać to na czym im zależy (na przykład, aby przemienić jeden przedmiot w drugi).

Hierarchia

Uczeń: Jest to podstawowa rola przyznawana każdej osobie, która dołączyła dopiero do klanu magów. (Od poziomu 0)
Mag/Nekromanta/Szaman/Druid: Jest to tytuł przyznawany uczniowi po ukończeniu nauki oraz 18 roku życia. Oznacza on, że uczeń zna już podstawy swojej dziedziny i umie korzystać ze swoich umiejętności. (Od poziomu 0)
Mistrz: Nie każdy decyduje się na rolę mistrza. Wymaga ona dużo poświęcenia, wiele lat nauki oraz niezwykłą kontrolę nad swoimi umiejętnościami. Mistrzowie również uczą w klanie magów oraz otrzymują ważniejsze misje, z którymi zwykli użytkownicy magii sobie nie radzą. (Od poziomu 20)
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz