Wampiry

Wampiry chodzą po tej ziemi tak długo, że w zasadzie nikt nie wie, kiedy dokładnie powstały. Któż stworzył te interesujące stworzenia? Nie wiadomo. Doniesienia o tej rasie pojawiały się już od początków dziejów człowieka. Niezliczona jest ilość opowieści o nich, a w tym wiele kłamstw i mitów.

Dzielą się one również na dwie rasy: pierwotne oraz stworzone. Pierwsze rodzą się z pary dwóch pierwotnych. Stworzone są tymi, które pierwotny stworzył za pomocą swojego jadu*. Ów jad potrafi nie tylko przemienić człowieka czy inną istotę, lecz potrafi także zabić a nawet uleczyć.

Choć w pewnych sferach obie pod-rasy są podobne, posiadają też wiele znacznych różnic. Jedną z nich jest poziom siły. Pierwotne dla przykładu posiadają różne ponadprzeciętne zdolności. Jak telekineza, władanie żywiołami, czy nawet energią elektryczną. Im starszy wampir, tym silniejszy. Pierwotne mogą manipulować temperaturą swojego ciała. Na co dzień są zimne jednak, gdy im zależy, mają możliwość przybrać temperaturę do 40°C (Kosztuje je to jednak sporą ilość energii). Ich ciała są niezwykle delikatne i podatne na uszkodzenia, przez co również fizycznie są słabe jak człowiek oraz potrzebują snu.

Czasem zdarzy się również stworzony osobnik posiadający nadprzyrodzone zdolności, jednak nigdy nie będzie w tym tak dobry, jak jego pierwotny kolega. Są one jednak fizycznie są o wiele silniejsze od człowieka oraz o wiele bardziej zwinne od pierwotnych, co rekompensuje ich częsty brak umiejętności. Nie potrzebują one snu, choć mogą to czynić dla przyjemności. Stworzone wampiry także posiadają jad, lecz ten nie jest stosowany do przemiany innych ras (gdyż nie posiadają takiej umiejętności). W zamian, ich jad posiada zdolności lecznicze, lecz jest za słaby by zabić kogokolwiek.

Charakter
Warto dodać, iż są to istoty zazwyczaj dumne - nie przepadają za innymi rasami. Trzymają do nich dystans i z całą pewnością nie posiadają szacunku do osobników uległych, służących innym rasom.

Pierwotne wampiry łatwo przyswajają wiedzę, jednak równie łatwo popadają w szaleństwo. Możliwe, że przez to często bywają dzikie, przejawiają czasem niemalże zwierzęce odruchy.

Wygląd
Wampiry swoim wyglądem przypominają do złudzenia zwykłego człowieka… Są po prostu bardzo blade, a ich skóra nie posiada owłosienia w miejscach innych niż głowa, brwi oraz rzęsy. Posiadają także długie kły, które umieją chować. Potrafią maskować zapach, przez co ofiara, nawet jeżeli umie wyczuć rasę, pozostaje nieświadoma tego z czym ma do czynienia.

Język
W budowie

Partnerstwo
W budowie

Potomstwo
Jedynie pierwotne wampiry mogą się rozmnażać między sobą. Niemożliwym jest zatem stworzenie hybrydy. W przypadku ciąży bliźniaczej, szansa na urodzenie dwójki dzieci żywych, jest równa 1:10000 urodzeń, gdyż silniejsze z dzieci zabija swoje rodzeństwo jeszcze w łonie matki.

Stworzone wampiry nie mogą się rozmnażać. Od chwili stania się wampirem, istota staje się jałowa, często acz nie zawsze, także niezdolna do współżycia.

Dojrzewanie
Dziecko zwykle jest pojone krwią matki. Rodzicielka nie karmi piersią, gdyż mały krwiopijca nie ma żadnego pożytku z ludzkiego pokarmu.

Pożywienie
Są drapieżnikami, których rolą jest swojego rodzaju pasożytnictwo na człowieku i istotach humanoidalnych. Co prawda, mogą wypić krew ze zwierzęcia, lecz nie jest to dla nich pożywny posiłek. Nawet arlifów zwykle omijają, niechętnie się nimi pożywiając. Również, niektóre ze starszych wampirów spożywają zwykłe jedzenie, lecz tylko dla smaku.

Żywotność
Obie pod-rasy wampirów nigdy nie chorują. Są one również zdolne przeżyć wiele normalnie śmiertelnych ran. To są, jednakże jedyne podobieństwa między pradawnymi a stworzonymi względem żywotności. Z niewiadomych przyczyn, mimo tego, że się nie starzeją, wampirów (zwłaszcza pierwotnych) jest niezwykle mało.

Pradawne są również nieśmiertelne i nie oznacza tu tylko tego, iż się nie starzeją. Zabity pierwotny przemieni się w proch i powróci do życia, bez niczyjej pomocy**. Jedynym sposobem na unieszkodliwienie tej istoty, jest przebicie jej serca i dopilnowanie by nim zaśnie nie mogła wyjąć narzędzia, którym zostało ono przebite. Tak więc, nie wystarczy drewniany kołeczek. Potrzeba długiej rury, najlepiej sięgającej od sufitu do podłogi. Tak też unieszkodliwia się w Enthelionie niebezpieczne pierwotne. Prócz kołka, kolejnym z zabobonów jest wrażliwa skóra. Nie przeszkadza im światło słoneczne, nie ma ono na nie żadnego wpływu

Stworzone wampiry nie starzeją się, jednak można je zabić. Nie są po tym w stanie same się odrodzić. Pozostaje po nich jedynie proch. W przeciwieństwie do pradawnych wampirów, ich skórę mogą drażnić promienie słoneczne nawet do poziomu powodowania poważnych poparzeń.


*Wampira można stworzyć tylko z człowieka, elfa bądź anioła. W przypadku ukąszenia innych ras, jad albo nie zadziała, albo pozbawi je życia.
**Przywrócenie się do życia przez pierwotnego wiąże się z ogromnym bólem. Zaś śmierć z uczuciem odpadania tkanek, kawałek po kawałku
Wampiry

Informacje
Inne NazwyW budowie
Pod-rasyPierwotny
Stworzony
HierarchiaPierwotny
Stworzony
PochodzenieNieznane
JęzykW budowie

Fizyczny Opis
Długośc ŻyciaNieśmiertelne (Pierwotne)
Długowieczne (Stworzone)
Wzrost150cm-200cm
Waga50kg-100kg
Kolor SkóryBlady
Kolor WłosówOdcienie naturalne
Kolor OczuW budowie

Mechanika
Umiejętności
Wrodzone
Indywidualna ponadprzeciętna zdolność
Bonus+1 do percepcji (pierwotny)
+1 do zręczności (stworzony)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz